Komunikaty
Spis treści
Komunikaty
Trzecie miejsce w 2012r dla SEiRP Mysłowice
Ankieta
25 lecie SEiRP
Pismo dot. utworzenia Karty Seniora
apel o odpisy od podatku
Wszystkie strony

 

TERMINY POSIEDZEŃ

KOMISJI SOCJALNEJ EMERYTÓW I RENCISTÓW POLICJI

od stycznia do grudnia 2023 roku

na mocy Decyzji Nr 111/2020 KWP w Katowicach z dnia 25 lutego 2020 roku

 

I POSIEDZENIE - 16 stycznia /poniedziałek/

II POSIEDZENIE - 15 lutego /środa/

III POSIEDZENIE - 10 marca /piątek/

IV POSIEDZENIE - 14 kwietnia /piątek/

V POSIEDZENIE - 08 maja /poniedziałek/

VI POSIEDZENIE - 16 czerwca /piątek/

VII POSIEDZENIE - 14 lipca /piątek/

VIII POSIEDZENIE - 21 sierpnia /poniedziałek/

IX POSIEDZENIE - 18 września /poniedziałek/

X POSIEDZENIE - 30 października /poniedziałek/

XI POSIEDZENIE - 17 listopada /piątek/

XII POSIEDZENIE - 01 grudnia /piątek/

 

Skład Komisji Socjalnej Emerytów i Rencistów KWP w Katowicach

 

Przewodniczący: podinsp. Krzysztof SZALA

tel.służbowy 47 851 1720 ekspert Gabinetu Komendanta Wojewódzkiego Policji KWP w Katowicach

Wiceprzewodnicząca: Joanna PRZYBYŁA

tel.służbowy 47 851 2387 st.inspektor Wydziału Inwestycji i Remontów

KWP w Katowicach

 

Członkowie:

Jerzy BRUDNICKI - 795 410 707 (Sosnowiec)

Barbara KLOSKA - 696 081 684 (Świętochłowice)

Marian STRZELECKI - 602 182 899 (Częstochowa)

 

 

Adres do korespondencji (składanie wniosków):

SEKCJA SOCJALNA WYDZIAŁU INWESTYCJI I REMONTÓW

KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W KATOWICACH

UL. KOSZAROWA 17, 40-068 KATOWICE

 

UWAGA!

Wniosek o przyznanie pomocy wraz z wymaganymi załącznikami oraz materiał pomocniczy w postaci

„Informacji dla osób składającego wniosek o przyznanie pomocy

z funduszu socjalnego emerytów i rencistów Policji województwa śląskiego”

jest umieszczony w wersji edytowalnej na stronie

www.slaska.policja.gov.pl - w zakładce „Policja Śląska”.

 

 

KOMUNIKAT

KOMISJI SOCJALNEJ EMERYTÓW I RENCISTÓW POLICJI KWP W KATOWICACH

 

Organizacje terenowe zrzeszające emerytów i rencistów Policji województwa śląskiego korzystają z funduszu socjalnego w oparciu o Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 grudnia 2018 roku w sprawie funduszu socjalnego emerytów i rencistów Policji (…) oraz ich rodzin, a także na mocy porozumienia komisji socjalnej
z dnia 9 lipca 2019 roku z Zarządem Wojewódzkim SEiRP KWP w Katowicach i przedstawicieli Zarządów Terenowych emerytów i rencistów Policji zrzeszonych w organizacjach emerytów
i rencistów NSZZ Policjantów, zatwierdzonym przez dysponenta funduszu.

Mając na uwadze przedmiotowe porozumienie, gdzie ustalono wysokości dopłat
w oparciu o wysokość diety
, a także zwiększenie kosztów wyżywienia w czasie podróży krajowej (na podstawie Rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 25.10.2022 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce strefy budżetowej z tytułu podróży służbowej od dnia 01.01.2023 roku dieta w czasie podróży krajowej przeznaczona na pokrycie zwiększonych kosztów wyżywienia będzie wynosić 45 złotych za dobę podróży), ulegają zwiększeniu kwoty dopłat do działań podejmowanych przez organizacje terenowe zrzeszające emerytów i rencistów Policji województwa śląskiego, tj:

 

na podstawie par.2 pkt.5* w/w Rozporządzenia (w formie dopłaty do kosztów wypoczynku zbiorowego, a także do innych form rekreacji)

  • dopłata do wypoczynku w ramach zorganizowanej wycieczki krajowej/zagranicznej – do wysokości 200% diety na jedną osobę uprawnioną - za jeden dzień pobytu na wycieczce, tj.
    kwocie do wysokości 90,00 złotych;
    (słownie: dziewięćdziesiąt złotych);

  • dopłata do spotkania okolicznościowego jako innej formy rekreacji - do 100 % diety na jedną osobę uprawnioną – tj. w kwocie do wysokości 45,00 złotych; (słownie: czterdzieści pięć złotych);

 

na podstawie par.2 pkt.7 w/w Rozporządzenia (w formie dopłaty do korzystania
z różnych form działalności kulturalno-oświatowej)

  • dopłata do zakupu biletów (kino, teatr, muzeum, koncert muzyczny lub inna impreza kulturalno-oświatowa) – do 100 % diety na uczestnika imprezy, tj. w kwocie do wysokości 45,00 złotych; (słownie: czterdzieści pięć złotych);

  • dopłata do spotkania okolicznościowego o charakterze kulturalno-oświatowym, w tym organizacji wernisażu poświęconego prezentacji dorobku kulturalno-oświatowego (obrazów, rzeźb, literatury, zbiorów przedmiotów hobbystycznych, itp.) do 100 % diety na jedną osobę uprawnioną – tj. w kwocie do wysokości 45,00 złotych; (słownie: czterdzieści pięć złotych);

 

UWAGA!

 

Powyższe stawki obowiązują dla działań podejmowanych przez organizacje terenowe zrzeszające emerytów i rencistów Policji garnizonu śląskiego,

od dnia 1 stycznia 2023 roku

 

 

 

Załącznik nr 2
do Regulaminu Komisji ds. OPP

……………………….……………, dnia ……………………………..

 

……………………………………...……………………………………

/imię i nazwisko członka SE i RP ( emeryta lub rencisty policyjnego)

albo nazwa Koła SE i RP/

 

……………………………………..…………………………………….

/przynależność do Koła SE i RP w przypadku wnioskodawcy

indywidualnego/

 

…………………………..……………………………………………….

 

……………………..…………………………………………………….

……………………………..…………………………………………….

/adres zamieszkania, nr telefonu , adres mailowy, PESEL.
w przypadku wnioskodawcy indywidualnego/

……………………………..…………………………………………….

/ numer emerytury lub renty oraz właściwy urząd skarbowy/

 

……………………………..…………………………………………….

/numer konta bankowego/

 

 

 

 

 

PREZYDIUM ZARZĄDU GŁÓWNEGO

STOWARZYSZENIA EMERYTÓW

I RENCISTÓW POLICYJNYCH

w W A R S Z A W I E

 

 

 

W N I O S E K

 

o przyznanie pomocy finansowej ze środków pochodzących z 1 % podatku dochodowego od osób fizycznych.

 

 

Proszę o udzielenie pomocy finansowej w związku z: * (właściwe podkreślić)

 

  1. trudną sytuacją życiową;

  2. skutkami katastrof i klęsk żywiołowych;

  3. działalnością na rzecz osób niepełnosprawnych;

  4. promocją i ochroną zdrowia;

  5. działalnością na rzecz kultury, integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami.

 

 

Treść i uzasadnienie złożonego wniosku:*……………………………………………………………..

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

* w razie potrzeby można uzasadnienie rozszerzyć na dodatkowym dokumencie

 

a/ Dochód wnioskodawcy /miesięczny, netto/ ……………………………………………………….

 

*b/ Dochód współmałżonka/miesięczny, netto/ ………………………………………………………

 

*c/ Wspólny dochód /miesięczny netto/………………………………………………………………….

 

d/ Średni dochód na osobę /miesięczny, netto/……………………………………………………….

Przy gospodarstwach 1-osobowych poz. b – c wpisać „nie dotyczy”

 

 

Osoby pozostające na wyłącznym utrzymaniu wnioskodawcy:

 

 

Imię i nazwisko Wiek Stopień pokrewieństwa

 

…………………………………………………..… ……………………… ………………………………………..

 

…………………………………………………….. ……………………… ………………………………………..

 

…………………………………………………….. ……………………… ………………………………………..

 

 

Załączniki:

 

1. …………………………………………………………………………………………………………………………..


………………………………………………………………………………………………………………………………


……………………………………………………………………………………………………………………………… (*) potwierdzenie wysokości dochodu /kompletna kopia rocznego rozliczenia PIT/
wnioskodawcy i osób prowadzących z wnioskodawcą wspólne gospodarstwo domowe


2…………………………………………………………………………………….….


…………………………………………………………………………………………


…………………………………………………………………………………………

(*) urzędowe potwierdzenie skutków klęski żywiołowej /katastrofy/,

 

3.……………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………
(*)
udokumentowanie kosztów organizacji imprezy/szkolenia/- faktury, paragony fiskalne, rachunki itp.

 

4.……………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………

 

(*) inne dochody w tym: pomoc finansowa z komisji socjalnej KWP, odszkodowania z firm ubezpieczeniowych, dotacje z NFOZ ( kiedy, jakie i w jakiej wysokości )

(*) UWAGA! odpowiedzi są obowiązkowe a odpowiedź negatywną opisać:
„nie dotyczy”, „nie otrzymał” itp.

 

 

Oświadczam, że podane wyżej dane są prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym.

Wyrażam jednocześnie zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych i przedłożonych przeze mnie dokumentów oraz informacji w procedurze rozpatrywania złożonego wniosku o przyznanie świadczenia zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady EU 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływie takich danych oraz uchyleniem dyrektywy 95/46/WE {ogólne rozporządzenie o ochronie danych}.Mam prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawienia lub usunięcia. Wyrażam zgodę na informowanie mnie o treści decyzji, na wskazany przeze mnie we wniosku adres do korespondencji, adres e-mailowy i telefon. Administratorem danych jest Zarząd Główny SEiRP z siedzibą w Warszawie ul. Domaniewska 36/38.

 

 

…………………………………………………. …………………………………………………………. /miejscowość, data / /podpis wnioskodawcy/

 

 

 

 

 

 

 

II. Opinia Zarządu Koła wnioskodawcy

 

…………………………………………………………….………………………………………………………………

 

……………………………………………………………………………………………………….……………………

 

……………………………………………………………………………………………………………………….……

 

……………………………………………………………………………………………………….……………………

 

………………………….., dnia ……………………… Za Zarząd Koła

 

 

 

III. Opinia Zespołu Wojewódzkiego/Okręgowego OPP i proponowany sposób rozpatrzenia wniosku wnioskodawcy indywidualnego lub Koła:

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………..…..

 

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

Podpisy
członków Zespołu Wojewódzkiego/Okręgowego

 

 

 

…………………………………………………

 

………………………………………………… Podpis Prezesa ZOW/ZOO

…………………………………………… …..

 

…………………………….. dnia ……………..

 

 

 

IV. Opinia Komisji ds. Organizacji Pożytku Publicznego Zarządu Głównego podjęta na posiedzeniu w dniu. …………………………………………..…………………………….…

………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………….

 

……………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………….

 

…………………….………………………………………………………………………………………………………………………….……………

 

…………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………….

 

………………………………………….………………………………………………………………………………………………………………….

 

……….………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………

 

……………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………….

 

Sugerowana wysokość pomocy ……………………., słownie: …………………………………………

 

……………………………………………………………………………………………………………………………....

 

Podpisy członków Komisji:

 

…………………………………………………………

 

…………………………………………………………

 

…………………………………………………………

 

……………………………………………....…………

 

…………………………………………………………

 

 

V. Decyzja Prezydium ZG SE i RP /lub uchwała ZG/

 

Przyznano pomoc finansową w wysokości: …………………………………………………………

/słownie złotych/ …………………………………………………………………………………………………….

 

 

Nie przyznano pomocy finansowej z uwagi na: ................................................................................

 

................................................................................................................................................................................................

 

................................................................................................................................................................................................

 

 

………………………………………………., dnia ……………………………….

 

 

 

………………………………………………………………………………………

podpis i pieczątka Prezesa ZG /osoby upoważnionej/

 

 

 

 

O Ś W I A D C Z E N I E

o dochodach rodziny osoby uprawnionej występującej o przyznanie świadczenia socjalnego

 

Sytuacja materialna osoby uprawnionej ustalana jest na podstawie średniego miesięcznego dochodu netto na członka rodziny. Do wysokości dochodów wlicza się łącznie wszystkie dochody netto uprawnionego oraz członków rodziny uzyskiwane ze stosunku pracy, służby, zasiłków, renty, emerytury, wysokość dochodów z umów o dzieło i zlecenia, praw autorskich i pokrewnych, prowadzonej działalności gospodarczej, dochody z gospodarstwa domowego, a także dochody finansowe z lokat, papierów wartościowych i innych instrumentów finansowych, a także kwot otrzymywanych w związku z pełnieniem funkcji z wyboru w organach statutowych spółek i spółdzielni mieszkaniowych oraz diet radnych i parlamentarzystów oraz świadczenia socjalne (w tym 500+).

 

 

Lp

 

imię i nazwisko

data urodzenia

stopień pokrewieństwa

miejsce pracy lub nauki

miesięczny dochód netto/ świadczenie

1

 

 

 

wnioskodawca

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

Razem miesięczny dochód netto:………………………………………………………………………………………………………..

 

Dochód netto na jedną osobę w rodzinie: ………………………………………………………………………………………………………..

 

 

Oświadczam, że podane wyżej dane są prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym.

 

 

 

……………………………………………………..

(data i podpis osoby składającej wniosek)

 

 

 

 

 

 

KOMUNIKAT

Prezydenta Federacji Stowarzyszeń Służb Mundurowych RP

z dnia 09 stycznia 2017 r.

 

W grudniu 2016 r. Parlament RP uchwalił, a Prezydent RP – podpisał ustawę zmieniającą ustawę o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy oraz ich rodzin.

Ustawą tą, w sposób bezprecedensowy, odebrano świadczenia emerytalne i rentowe za okres służby w organach bezpieczeństwa PRL, (o czym świadczy współczynnik 0,0% za każdy rok służby). Jednocześnie, dla osób „uznanych” za funkcjonariuszy bezpieczeństwa  „państwa totalitarnego”, wysokość emerytury, renty, renty rodzinnej, nie może być wyższa niż średnia z ubezpieczenia powszechnego.

Federacja Stowarzyszeń Służb Mundurowych RP od lipca 2016 r. prowadzi działania przeciwko tym rozwiązaniom prawnym.

Przyjęta strategia zależna jest od posiadanych środków finansowych.

Do chwili obecnej wydatkowano kwotę ok. 50.000, zł, z tego: Federacja 25.000,zł – na konferecję oraz finansowane przez SEiRP 16.000,zł – na opinię prawną i ok. 8.000, zł – na obsługę manifestacji pod Sejmem.

Przewidujemy konieczność przygotowania opinii prawnych w zakresie działań na arenie międzynarodowej i krajowej zarówno dla organizacji  jak i dla osób indywidualnych.

Aktualnie prowadzone są rozmowy z kancelariami prawnymi specjalizującymi się w problematyce ochrony praw obywatelskich, prawa międzynarodowego oraz prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

Aby zrealizować te zadania, niezbędne są znaczne środki finansowe. Dlatego też utworzono odrębne konto w banku Pekao S.A. pod nazwą „DAROWIZNY”  o numerze:

13 1240 6074 1111 0010 7162 7880

z którego środki będą wykorzystywane tylko na następujące cele: opinie prawne, wzory dokumentów procesowych, publikacje prasowe oraz materiały propagandowe.

W związku z powyższym, zwracamy się do wszystkich ludzi dobrej woli o wpłaty na wyżej wymienione konto w postaci kwoty jednorazowej lub jako zlecenia stałego.

FSSM RP będzie informowała o stanie tego konta i poniesionych wydatkach.

Osobą prowadzącą konto „Darowizny” jest skarbnik FSSM RP – Ewa Grzegorczyk.

 

/Zdzisław Czarnecki/

Prezydent FSSM RP




 
stat4u